Anyakönyvezés


TÁJÉKOZTATÓ
Az újszülött gyermek anyakönyvezéséhez szükséges okmányokról


Kedves Szülő(k)!

Gratulálunk gyermekük születéséhez.
Újszülött gyermekük születésének az anyakönyvezését – az Állami Egészségügyi Központ bejelentése alapján - a Terézvárosi Polgármesteri Hivatal Anyakönyvi Irodája (Budapest VI. Eötvös u. 3. II. em. 202. sz.) végzi.
A születés anyakönyvezéséhez az alábbi okmányok bemutatása szükséges:

a.) ha a szülők házasságban élnek:

•    az apa és az anya érvényes személyazonosító igazolványa
•    300 napnál nem régebbi kiállítású házassági anyakönyvi kivonat
(Házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél illetékmentesen beszerezhető!)

b.) ha a szülők nem élnek házasságban:

•    az apa és az anya személyi igazolványa,
•    ha az anya hajadon családi állapotú az állandó lakóhely szerinti népesség-nyilvántartás igazolása, amely 30 napnál nem régebbi kiállítású,
•    teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat, terhes-gondozási könyv,
ha az anya elvált családi állapotú a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélet vagy az előző     házasságának a megszűnését igazoló záradékolt házassági anyakönyvi kivonat,
•    ha az anya özvegy családi állapotú a volt férj halotti anyakönyvi kivonata.

c.) ha a szülők külföldi állampolgárok:

•    az apa és az anya érvényes útlevele
•    házassági anyakönyvi kivonat (hiteles magyar fordításban)
•    amannyiben bevándorlási vagy menekült státusszal rendelkeznek az érvényes személyazonosító igazolvány, valamint lakcímkártya

Az újszülőtt születési anyakönyvi kivonatát, valamint a személyazonosítóját és lakcím-kártyát a szülők az alábbi címen ügyfélfogadási rendben személyesen vagy meghatalmazottjuk útján vehetik át:

Cím: Budapest, VI. Eötvös u. 3.

Hétfő:     13.30 - 18.00
Szerda:     08.00 - 16.30
Péntek:    08.00 - 11.30

Telefonszám: 342-0909/2172 mellék

Felhívjuk a Tisztelt Szülők figyelmét, hogy a 2000. január 1. után kiállított kártya formájú személyazonosító igazolványukhoz, - valamint lakcímváltozás esetén - szükséges a lakcímkártya bemutatása is.

Az anyakönyvezető adatszolgáltatása alapján az újszülött gyermek TAJ kártyáját a Fővárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár (Budapest XIII. ker. Teve u. 1. Telefon: 288-5100) készíti el, amelyet a szülők lakóhelyére - 30 napon belül postán ajánlott küldeményként - kipostáz.
Nagyon sok boldogságot és jó egészséget kívánunk!